Însoțitor de bord Comercial sau Corporate?
O întrebare pe care mulți aspiranți la o astfel de carieră uită să o pună.
E important să facem distincția între cele două tipuri, pentru a știi exact ce așteptări să avem, precum și ce se așteaptă de la noi.
-
Comercial
Aceasta e considerată categoria mai ușoară, fiind mai accesibilă, cu mai multe posturi disponibile. Asta fiindcă, la rândul său, însoțitorul de bord comercial se poate angaja la una din următoarele 4 tipuri de linii aeriene.
– Companiile majore: sunt cele consacrate, internaționale, precum Emirates Airlines. Puține din acestea accepta aplicații din alte țări și atunci când o fac, e in cadrul unei zile speciale pentru recrutare. Desigur, una din cerințe este sa știi limba cea mai folosita de către clienții companiei, iar asta nu e neapărat limba engleza. Flota lor constă în avioane mari, menite pentru distanțe lungi. În cazul acesta, serviciile oferite de însoțitorii de bord sunt disponibile non-stop. Așadar, trebuie să ai ceva experiență anterioară pentru a obține un post pe o linie internațională.
– Companiile naționale: sunt operatorii naționali ai fiecărei țări. Ei efectuează zboruri pe distanțe relativ scurte, ce durează 4-5 ore, dar și internaționale uneori. Avioanele lor sunt de dimensiuni mici spre medii, deci numărul angajaților e mai redus decât la companiile majore. Dacă lucrezi la o astfel de companie, nu trebuie să-ți faci griji pentru nopți petrecute departe de casa. După fiecare zbor, aeronavele se întorc la baza lor. ex: TAROM BLUE AIR, WIZZ AIR.
– Companiile regionale: după cum spune și numele, acestea activează pe regiuni, îndeplinind unele nevoi pe care companiile mari le trec cu vederea. Avioanele lor sunt relativ mici, având în jur de 60 de locuri. Se adresează unui segment de nișă dar cunosc cea mai rapidă dezvoltare de câțiva ani încoace. O astfel de linie regională are și TAROM.
– Charter: fiindcă nu au rute fixe, ci se organizează în funcție de colaboratorii care organizează excursii și vacanțe, companiile tip charter sunt mai permisive când vine vorba de angajare. Chiar interviul este un pic mai ușor iar salariile mai mari decât în cazul companiilor regionale, fiindcă apare ideea relocării – poate chiar în capătul opus al lumii. ex: AIR BUCHAREST, COBREX, STAR EAST, JUST US.
-
Corporate
Este vorba de zborurile private, unde responsabilitățile stewardeselor depind de la caz la caz. Competiția este mare iar cerințele dificile. De multe ori, echipajul de cabină poate fi format dintr-o singură persoană, pe umerii căreia stă întreaga responsabilitate. Sunt ,desigur, posturi foarte bine plătite. Mulți însoțitori de zbor aleg să-și înceapă cariera la o companie comercială, și să avanseze apoi la una corporate. ex: TOYO AVIATION
Comments
Comments are closed.