Tiberiu, cursantul nostru, Insotitor de bord la Blue Air si Instructor de simulator
Pe Tiberiu l-am cunoscut in cadrul cursurilor de pregatire Jetav Flight Training, unde, fiind un mare iubitor al aviatiei, a stiut din primul moment ca acesta este drumul lui in viata. A luat lucrurile pe rand si dupa absolvirea cursurilor de insotitor de bord, s-a angajat la Blue Air, urmand in acelasi timp si visul de a deveni pilot. In timpul liber este instructor de simulator BOEING 737 in cadrul Jetav Flight Simulator si astazi a acceptat sa ne spuna povestea lui:
1. Tiberiu, ai absolvit cursurile JETAV si ai devenit insotitor de bord. Cum de ai ales acest drum? Nu este cea mai intalnita meserie in randul barbatilor.
Unicul meu vis din adolescenta este acela de a deveni pilot de linie. De la varsta de 12 ani am stiut ca nu voi avea alta pasiune in afara de avioane, motoare… Si pentru ca drumul catre ceea ce-mi doresc sa ajung nu este unul scurt sau simplu, am ales meseria de insotitor de bord ca o etapa intermediara in cariera mea. Nu ma vad in alta parte decat in avion.
2. Ce crezi ca te-a ajutat la angajarea la Blue Air? Sunt multi cei care isi doresc un astfel de job. Determinarea.
Cred ca dorinta si ambitia mea de a lucra intr-o companie aeriana care sa-mi permita dezvoltarea profesionala s-a simtit in momentul in care m-am prezentat la interviul de angajare ca insotitor de bord. Dovada, am fost selectat rapid.
3. Stiu ca ai si licenta de PPL. Ce planuri de viitor ai? Sa-mi petrec viata in cockpit ?!
Licenta de pilot privat reprezinta prima etapa in cariera oricarui pilot profesionist si, bineinteles ca si eu imi voi continua studiile pentru ca visul meu sa devina realitate. Imi place, de asemenea, sa impartasesc cunostintele mele si cu ceilalti, asa incat nu exclud nici posibilitatea de a deveni si instructor de zbor.
4. Ce faci in timpul liber?
Cea mai mare parte a timpului meu liber mi-o petrec tot “in aviatie”, ca instructor de simulator BOEING 737 in cadrul Jetav Flight Simulator sau pe aerodrom, insa, imi mai gasesc timp si pentru o lectura sau pentru cate o intalnire cu prietenii.
5. Ai intampinat deja probleme tehnice sau medicale, pe zboruri? Cum ai reactionat?
Da, sigur ca mai apar si probleme. Este inevitabil, in toate domeniile. Cele de natura tehnica sunt rar intalnite, dar, cele de ordin medical apar destul de des. Am invatat ca stapanirea de sine este esentiala in astfel de cazuri si am respectat acest lucru, reusind sa ajut persoanele care au avut momente dificile la bordul aeronavelor. Fara sa-mi pierd cumpatul in astfel de situatii, am reusit sa utilizez atat cunostintele teoretice cat si pe cele practice dobandite in scoala.
6. Care crezi ca sunt plusurile si minusurile acestei meserii?
Ca plusuri ale acestei meserii, as mentiona: faptul ca te face mai atent, mai responsabil, ocazia de a lucra permanent in echipa, cu colegi noi, oportunitatea de a fi in permanenta in locuri diferite, de a intalni oameni noi si interesanti. Minusuri? Depinde cum le “vedem”. Sunt, desigur si greutati – necesitatea de a te adapta la orarul de zbor, disponibilitatea de a lucra in zile in care familia si prietenii se distreaza, de a interactiona cu oamenii si de a te face util si placut chiar si atunci cand nu esti in cea mai buna forma… Insa, eu nu le-as cataloga drept minusuri.
7. Ce sfaturi le-ai oferi celor care isi doresc o cariera in domeniu?
Sa se gandeasca foarte bine daca aceasta este cu adevarat ceea ce-si doresc pentru ca in acest domeniu nu exista jumatati de masura. Ori te dedici complet, ori … te asezi, cuminte, pe scaunul pasagerului. Este adevarat ca sunt satisfactii enorme, dar si munca este pe masura, deloc usoara.
Comments
Comments are closed.